04 maj, 2010

En snabb bloggning på lunchen....

Känner att det är mycket som snurrar i skallen just nu - men efter att ha zappat förbi både programmet fråga doktorn och nyhetsmorgon på TV4 - kan jag konstatera att jag är en lycklig människa. Det satt några orakel som visste att det inte handlade om pengar eller shopping...

Ja, det är alltså så att man inte behöver vara Joakim Anka (ligga obekvämt på en massa guldmynt) utan helt enkelt... Man kan vara lycklig ändå!

Efter en helg med många goda skratt (dessa lever jag länge på - ett av dem lär jag få leva med resten av livet - jag säger bara ordet Änglatrumpet!) kan man bara känna sig lycklig. Ett gott skratt förlänger livet sägs det ju!

Sen bara tanken på att vi snart ska till Mallorca gör att man blir ännu lyckligare! Det behövs inga långresor här inte... Längtar även efter en bilsemester i Österrike men det får nog allt bli ett annat år. (Sen är det inte bilandet i sig jag sucktar efter i Österrike utan den gemytliga stämningen, naturen, goda maten och ölen förstås! Och förresten, listan över vad man längtar efter är väldigt lång och hinns inte med på lunchrasten inte!

Sen infogar jag en bild från mitt skrivbord - vatten, bara vanligt vatten - tänkte variera från alla andra bilder som lätt infogas!

Ha det bäst och njut!

Inga kommentarer: