16 juni, 2011



Passa på att ha roligt - lev - njut!

Så tänkte jag imorse här till morgonkaffet efter att torsdagens "övningar/måsten" gicks igenom i huvudet...

Först jobb - och äntligen, igår.... fick jag till ett möte som genererar lite energi, planerande och lite action i tillvaron på jobbet. Huset jag jobbar i blir ju fem år i månadsskiftet september/oktober. Och YES jag tror jag fick igenom att slippa artister, skratt! Vi ska ju inte bara skapa trafik utan även handel och jag är fullt och fast övertygad om att vi klarar det utan någon artist.... De knappa 20 minuterna de sjunger/spelar gör ju knappast någon lycklig och en Lady Gaga konsert finns det inte utrymme för!

Så idag är det extra kul att bege sig mot Hyllinge!

Efter att ha hängt ut lite tvätt och plockat lite med den torra dito så planlade jag kvällens strykning och peppar mig mentalt för detta eftersom jag fortfarande inte är speciellt förtjust i just uppgiften: STRYKA!

Men i likhet med: äta gör man ändå dör man.... Så måste jag stryka (även om jag ska erkänna att det fuskas rätt starkt mot tidigare år, jag liksom väljer vad som är viktigt att stryka eller inte).

Mitt i alla mina egna måsten tycker jag ändå att jag har det himla bra! Trots övervikts eländet som på något sätt är Marika. Jag har ju ändå haft övervikt sen efter gymnasiet och de senare åren KRAFTIG övervikt. Så mår jag förbaskat bra sinnligt! Jag njuter av livet och liksom många andra önskar jag väl mer pengar i plånboken men förutom det har jag det mycket bra.

Ok nu spårade jag ur och kan inte rätta upp detta eftersom jag ska till Hyllinge.

Men kopplar säkert på tråden en annan gång - lev och njut så länge du kan!

Inga kommentarer: