28 juni, 2011

Idag - en tisdag - började min vecka... Jag ogillar måndagar om ni inte känner till det! Dagen började med att mr Benson trippade och levde rövare tjugo i fem imorse och jag vet inte vad det var för ryck han hade... Jag valde att somna om och det ogillades tydligen för lite i halv sex var det dags för mig att kliva ur bingen, tyckte han! Att Niclas ens gett sig av till jobbet hade jag helt missat, var nog i god sömn just då.

Mot friluftsbadet och en härlig simrunda - alldeles underbar morgon! Solen sken och det enda som "störde" var att de klippte gräset. Föreställ er en stor åkgräsklippare och ljudet vid varje simtag när mitt huvud åker upp och ner vid vattenytan, men, lite gräsklippning kan jag allt överleva. Det är ett tecken på sommar!

Jag hade kunnat stanna nere hos personalen idag och bara snacka lite, ta mig ett dopp då och då under dagen. Dessa dagar är så härliga!

Ikväll blir det räkafton hemma och det ska bli så smarrigt, längtar! Skönt att kunna sitta ute och njuta av våra sommarkvällar.

Midsommarafton är nu avklarad och vi går mot mörkare tider så det gäller att ta vara på varje tillfälle, varje sekund. Midsommarfesten innebar lekar, mycket prat och många skratt.... Jag åt gott och njöt även om jag inte äter sill. Midsommardagen blev det en gemensam frukost enligt sed och det är också trevligt och smakar mums sådär "dagen efter", skratt!

Spåren efter midsommaraftons lekar är två rejäla blåmärken på insidan av mina knä (skriver man så?!?) efter att ha gått stafett med en trädgalje klämd - aj aj aj, vad ont det gör. Det är endast lekledarna som är utan blåmärke, det garanterar jag! Men det gör inte något, det hör midsommar till att leka lite!


Inga kommentarer: