13 augusti, 2010

Jag och Sudden, de ni!!!

Jag är ju inte någon direkt fantast av hockey. Jag har heller aldrig haft några affischer på rumsväggarna med artister eller idrottare, näe, jag var en sån där präktig liten sak som beställde information från Socialstyrelsen och fick då affischer som löd :- Hasch gör dig smart som ett russin o dyl.

Minns den där planschen väldigt väl - vit bakgrund med en frodig grön vindruva och texten emellan och ett russin på nedre delen... Ja, sån var / är jag!

Har ju sagt det tidigare - jag är försiktig och rädd i överkant kanske för en hel del saker....

Nu över till att jag såhär på mitt fyrtionde år faktiskt blivit lite "förtjust" i Sudden - hockeyspelaren Mats Sundin. Inte sådär småkär så att jag vill fästa planscher och få autografer utan jag lyssnade på hans sommarprat i P1 häromdagen.

Wow - vad vi har mycket gemensamt, skratt!

Hans beskrivande berättelse om hur familjen nattetid åkte uppåt i landet till släkten, hur väl emottagna och framförallt hur pass de gemensamt hjälpte varandra eller hur man ställde kvasten så att gästerna inte behövde kliva ur bilen i onödan om man inte var hemma och hur religiösa/troende de var utan att för den skull pådyvla andra samma tro...

Ja, det var mycket i hans program jag gillade och kände igen... Även hans erfarenhet som spelare i NHL var intressant att lyssna på. Musiken han (ja, ni förstår jag och Sudden e liksom ett just nu, hehe) valt till programmet passade mig det oxå....

Så klicka in på http://www.sverigesradio.se/ under P1 sommar och lyssna på honom eller varför inte ladda ner i din pod?

Inga kommentarer: