23 juni, 2010

Snart helg... igen

Snart kommer bonusdotter hem till oss - önskar att hon varit med mig i fredags på min tjejmiddag när det var - nu ska vi analysera varför Marika inte har/tänker skaffa barn!!!

Jag gillar ju P & S som redan är färdigkläckta, döpta, färdigstudentade, begåvade, humoristiska och alla andra superlativ, skratt!

Sen tycker vi inte alltid lika men så är det väl i alla relationer och det är berikande, tycker jag i alla fall. Mähä och ja-sägare är kanske inte mina favvisar precis.

MEN innan Sandball landar vankas det en liten fest under morgondagen (mer info följer) och på fredag är det midsommarafton och vad jag har hört skall det mixtras fram en midsommarstång.

Sillen är inhandlad och ligger för sig själv i kylen....

Ja, själv blir det sedvanlig midsommarmeny: Rostbiff, färskpotatis, gräddfil och gräslök.

Hade jag varit hos T&L med familj och vänner är risken stor att jag snokat rätt på annat, haha!

Minns när jag likt "Karlsson på taket" tog barnens alla (inte alla men nästan) köttbullar och lyckades till en början smygäta... Men det straffade sig ganska snabbt - för jag åt i en hastighet och mängd som var mindre bra för min mage och välbefinnande, pust! Så jag fick ju bädda ner mig när alla andra skrattade och hade mysigt utanför. Ja, vissa straffas direkt....

Jag minns det som det var igår...

Inga kommentarer: