13 februari, 2007

Tisdagen den 13 februari

Så, nu trodde ni allt att jag hade gett upp va?

Men nope! I´m still training... Det var så kul när jag fick ett mail av Catrine B där hon minsann tyckte att jag skulle ta tag i mig nu när jag inte hade uppdaterat min blog... Det var så glädjande att kunna svara henne att jag fortsatt med träningen - för Catrine har varit med på måååånga turer med mitt tränande så hon om någon vet att jag är som jag är...

Men nu kan jag då berätta att följande har hänt på vågen och med mitt måttband.

Vågen visade i lördags (ja, jag vägde mig innan jag skulle ha lite kalajs hemma för då skulle ett visst intag ske, haha)

Minus 4,2 kg (jag är myyyycket nöjd) har bara en 20,8 kvar så det är en låååång väg dit

Totalt hade jag minskat 13,5 cm och ökat med 1,5 cm på mina vader - och det var ju inte bra eftersom jag redan har så kallade "Sprinzl hachsen". Rätt kraftiga vader sedan innan och det vill jag inte ha större - så nu har PT sagt åt mig att köra träning av vader utan vikter.

Annars händer inte mycket i mitt liv just nu vill jag då berätta (usch vad trist för er att läsa) men det är mest jobb och natti natti och skralt i kassan fortfarande, huum. Det är tur man har internet så att man i alla fall kan låtsas resa iväg på alla resesighter som finns.

Just nu pågår en insamling på Familia till förmån för den barnkardiologiska forskningen som Hjärt-Lungfonden har under februarimånad. Så välkomna till Familia och köp en hjärtepin eller två... För att läsa mer: www.hjart-lungfonden.se

Imorgon är det alla hjärtans dag och jag har inte skickat iväg ett enda vykort vare sig till vänner eller någon som "hjärtat slår lite extra för". Till vännerna för att jag inte fick ihop planeringen och den andra som skulle vara någon - vet jag inte vem det skulle vara - så enkelt var det med det...

Men en liten hälsning till Vera som har blivit sjuk igen den lilla stackar´n - tänk hon som precis blivit frisk från lunginflammation och nu var det dags igen... Stackars liten, hon som är så piggelin annars...
Nu ska jag hoppa i loppelådan och invänta ny dag - nya möjligheter!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad roligt att du är såååå duktig! Näe jag har kanske gått ner nåt kilo men inte 4....skitbra Marika! Men du har verkligen legat i...jag har ju dessutom varit förkyld i 2 veckor nu...då avstannar ju träningen totalt...jajaj bara att ta nya tag. kram på alla hjärtans till dig! malin

Anonym sa...

Hej Marika,

Så duktig du är, heja dig. Det är ju massor av centimeter som "försvunnit". Håller på dig din kämpe.
Kram Gith

Anonym sa...

Uppdatera!
Kram Malin