13 januari, 2007

Lördagen den 13 januari

Nu har jag börjat igen...

Men det har jag gjort många gånger - och slutat lika många!!!

Men nu e det på "g" igen. Ambitionen är som alltid att detta ska fungera och gå vägen, för jag verkligen vill, vill, vill och vill.

Sen vet ju jag också att den enda som kan göra något åt det här är ju jag. Och det är så trist för det känns som om jag alltid ger upp och inte har något "jävlar anamma" som man brukar säga! Det i sig gör ju att man är lite missmodig så att säga. Man vet att man har startat med att "ta
tag" i sin träning, sitt liv och så mycket mer och ändå har jag lagt av lika ofta. Varför?

Kom att tänka på att när jag firade min 30 års dag med buller och bång och en himla kul fest - då fick jag ett årskort på Friskis & Svettis för att som det heter "ta tag i det igen". (Jag har ju faktiskt varit aktiv en gång, som värdinna på F&S). Ok, jag passar - det är historia - träning är färskvara, hmmm.

Men ok åter till 30 årsdagen eller därefter... Det är mer än sju år sedan... Och inte har jag fått in träning i min livsstil ännu.

Kan det kanske vara dags nu då?!!

Ok! Säger hon - min alldeles egna "PT" Crillan - nu går du inte hem och sätter dig och blir slö.!Ta tag i något, själv ska jag städa säger hon. Ok ok - det ska jag också säger jag och känner att det är nog rätt det hon säger och ingen blir väl lyckligare än jag om jag även tar tag i mitt hem. Mina nya husdjur efter julen har lagt sig till ro under element, under kylen och tja lite här och där. Jag talar om mina dammråttor alltså!

Så efter att Crillan bjudit mig på en "mellis" (mjölk, pulver och banan) så kör jag hemåt och känner att fan det här kan nog bli bra, hoppas bara det håller, ja, asch jag har ju börjat med saker så många gånger och aldrig fullföljt, varför kan alla och inte jag... Ja, tankarna mal på men jodå det var bara att sätta igång och dammtorka, dammsuga och diska och röja undan och packa in det som ska till återvinningen i bilen och shit!! Det gick ju som en dans... Men jodå, jag börjar faktiskt känna mig lite småöm på filén som vilar på höften. Ja, som du förstår har jag inte en aning om vad den eventuella muskeln heter - men den finns där!

Så nu ska jag iväg och shoppa och fixa lite käk... Det blir min favorit enligt recept från vv=viktväktarna. Kycklingfilé, paprika, purjolök, bacon cayennepeppar och fullkornspasta. Mums det var länge sedan. Jo, där är fraiche i den oxå... Men jag tog i alla fall 8% Fraiche!

Förresten, min PT vägrar vara med på kort och eftersom hon e så snäll och hjälper mig så ska jag inte bifoga något foto. Men för er som ändå vill veta? Hon är butikschef på Okaidi, Familia och där brukar hon stå så söt och rar med sina klarblå ögon och jag kan tänka mig ett "sjuhelveteshumör"!

Och för er som undrar över mått, vikt och sånt - ni får allt vänta! Jag har svårt att hantera alla dessa siffror själv så vi väntar tills jag lyckas - för det ska jag ju denna gången!

1 kommentar:

Anonym sa...

som pt då vill jag bara säja att min "elev" verkligen går in för det här o har en kanoninställning, för det e skitjobbigt att börja, ta sej igenom den hemska träningsvärken som alltid kommer i början plus alla nya termer, maskiner och alla andra som varit där länge o "tittar" på en.
BRA BÖRJAN BABE..............
Crillan