07 april, 2011

Precis vad jag behöver


Möt våren i Paris heter det, men det blir Amsterdam istället! Vilket ska bli så skönt.

Och nu håller vi tummar, tår och pengarna på plats att solen skiner på oss. Men det står så i alla väderprognoser och någon gång kan de väl få stämma?

Har varit dålig på att underhålla min blogg på sista tiden, egentligen skulle jag behövt skriva av mig massor. Det är många tankar som snurrar för full vind efter beslutet att min arbetsplats ska säljas. Det lät något va? Det är nämligen så att jag och mina kollegor inte ingår i försäljningen och det är bara att gilla läget. När det väl blir aktuellt för en ny köpare att tillträda... Det kan ta tid och det kan gå snabbt.

För mig skulle det bli en väldigt tuff vardag att inte ha något jobb att promenera till varje dag. En del skulle uppskatta det, men inte jag inte.

Jag behöver ett jobb att gå till... Sen skulle jag ju uppskatta om jag hade varit ekonomiskt oberoende för då hade jag nog bara arbetat 75 %, skratt!

Ibland skulle jag önska att jag fått ett "avbrott" likt mammaledighet eller så men det fungerar ju inte så i verkliga livet om man inte har barn!

Ja, ja, nu har jag gnällt av mig lite och trycker på pausknappen.

Nu får man kolla Amsterdams servärdheter istället och njuta av våren och mitt trevliga sällskap. Vårt sällskap har ju reducerats då det är diplomeringsdags för bästaste, bästaste jurist kandidaten P. Och man kan ju inte vara på två ställen samtidigt och Amsterdam ligger ju kvar! Och sällskapet slipper oss inte för snart möts vi på vår årliga resa, längtar, men nu njuter vi först av denna lilla trippen!

Inga kommentarer: